dissabte, 5 de setembre del 2015

LES UNIVERSITATS-EMPRESES I ELS PROFESSORS BURÒCRATES



     [...] Seria absurd qüestionar la importància de la preparació professional en els objectius de les escoles i les universitats. Però, la tasca de l'ensenyament pot realment reduir-se a formar metges, enginyers o advocats? Privilegiar de manera exclusiva la professionalizació dels estudiants significa perdre de vista la dimensió universal de la funció educativa de l'ensenyament: cap ofici pot exercir-se de manera conscient si les competències tècniques que exigeix no se subordinen a una formació cultural més àmplia, capaç d'animar els alumnes a cultivar el seu esperit amb autonomia i donar lliure curs a les seves curiositas. Identificar el ser humà amb la seva mera professió constitueix un error gravíssim: en qualsevol home hi ha alguna cosa essencial que va molt més enllà de l'ofici que exerceix.


[Reflexions extretes de Nuccio OrdineLa utilitat d'allò inútil. Manifest]

Hores

  Hores     Hi ha hores que   són com els trens, que travessen unes terres ermes, que s’endinsen en boscos carregats de   paraul...